donderdag 20 augustus 2009

Lunch

Ik ken hem niet, maar in de vijf minuten dat we hier zitten heeft hij me toevertouwd dat hij ondanks de crisis een bonus heeft gekregen ter hoogte van een ander zijn jaarsalaris, dat de leasetermijn van zijn BMW over drie maanden afloopt en hij nu in een hogere categorie mag leasen en dat hij een zeiljacht heeft waarvan de havenmeester zei dat hij nu in de grootste box moest. Het zijn feitelijke mededelingen, hij hoeft er niets mee te bedoelen. Hij antwoordt gewoon op mijn vraag hoe de zaken gaan. Had ik hier maar niet moeten gaan zitten.

Ben je allergisch voor mensen met eigenschappen die je van jezelf herkent maar onderdrukt? Ik krijg ook kromme tenen van Patty Brard. Misschien heb ik meer overeenkomsten met Patty en met hem dan ik zelf zou willen. En dan, moet ik me daar dan voor schamen?

Mischien moet het er gewoon eens uit, zoals je vroeger als je een korstje op je knie had gewoon moest krabben, ook al ging het dan opnieuw bloeden. Ik denk dat ik anoniem in een restaurant ga zitten, tegenover een willekeurig iemand ga opscheppen en als hij een grap vertelt ga ik gillen in plaats van lachen en daarna ga ik huilen en vervolgens vraag ik of hij een klisma wil, want dat ruimt zo lekker op.

Gelukkig niet op mijn stropdas gemorst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten