dinsdag 4 augustus 2009

Een schone lei - deel 1 -


Geachte heer Dick Advocaat, kleine Generaal,

enkele jaren geleden bezocht ik de voetbalwedstrijd Nederland versus Tsechie in Portugal, tijdens het Europees Voetbalkampioenschap voor landenteams. U was daar ook, niet in de rol van supporter maar als bondscoach. Dat weet u nog, want u wisselde destijds uitblinkende sterpeler Arjen Robben (voor wie trouwens ook aweer?) en deze verbazend slechte wissel achtervolgt u tot op heden.

Ik was een van degenen die destijds 'Dickie-rot-op, Dickie-rot-op-olé-olé' scandeerden. Ik riep dat niet alleen, ook mijn compagnon de heer Van T. en enkele van onze zakenrelaties, tijdens kantoortijd keurige mensen, riepen met mij mee, net als de rest van het volledig uitverkochte stadion.

Ik ga me hier niet beroepen op alcoholconsumptie, meelooopgedrag of andere smoezen, ik was gewoon dom bezig. Het spijt mij dat ik u gegriefd heb en bied u daarvoor mijn nederige, welgemeende excuses aan. Ik hoop dat het inmiddels beter met u gaat en als u behoefte heeft aan een goed gesprek, ik ben er om te luisteren.

Ik ben bezig me te ontwikkelen tot schrijver en daarbij past een schoon geweten. Mijn waarnemingen zijn niet zuiver zolang mijn geweten mij dwarszit. En als mijn waarneming niet zuiver is, hoe kan ik dan iets schrijven, iets weergeven? Ik hoop daarom dat u mij wilt vergeven zodat ik letterlijk en figuurlijk met een schone lei verder kan.

Hup Holland Hup,

Michiel Cobben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten