zondag 22 februari 2009

Ik heb huiswerk gekregen van Yvonne Kroonenberg

Yvonne Kroonenberg is een heldin en ze vindt mij lief. Vorige week schreef ik dat haar boek, om precies te zijn de kaft van haar boek, enkele jaren geleden grote indruk op me maakte. 'Wat lief' schrijft ze in haar reactie. En ze heeft me ook huiswerk opgegeven. 'Wees niet bang om onzin op te kladderen' schrijft ze. Yvonne is meesteres in het manipuleren van mannen, dat blijkt maar weer. Eerst vindt ze me lief en dan suggereert ze dat ik bang ben. Ik bang? Maak me niet gek Yvonne. Dus, op verzoek van Yvonne ga ik nu onzin opkladderen.

Onzin. De zin van onzin. Bestaat de zin van onzin? Behalve dat onzin vermakelijk kan zijn is toch juist de betekenis van onzin dat het onzin is? Dus dan kan het geen zin hebben. Anders zou het geen onzin zijn. Had het zin dan was het zin en geen onzin. Raar woord eigenlijk onzin. Net als alinea, dat is ook een raar woord als je het tweehonderd keer zegt. Maar niet zo raar als onzin, dat is al een raar woord als je het 20 keer zegt. Ik krijg opeens trek in bitterballen. Wat een onzin.

Kijk, deze oefening krijg je in geen enkele schrijfcursus. Ik denk dat ik weer een stapje dichter bij het schrijverschap ben gekomen.

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad is alinea een heel raar woord. Voorbeeld : op mijn werk gebruiken we voor verslagwerk spraakherkenning. Het systeem verlangt, dat je aan het einde van een alinea steeds "nieuwe alinea" inspreekt. Dat doe ik dus honderden keren per dag, gek word je daarvan en dat komt natuurlijk omdat het zo'n raar woord is.
    Klopt het overigens, dat er alleen familieleden op dit bloq reageren?
    Gefeliciteerd met Ank's verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat klopt niet, nieuwe alinea.
    Ik heb zojuist een reactie van een onbekende jurist gehad over het stukje over de belastingdienst, nieuwe alinea.
    Ook Yvonne Kroonenberg heeft gereageerd, nieuwe alinea.
    En Viktor F. dat is geen familie toch?, nieuwe alinea.
    groetjes M. Einde alinea's.

    BeantwoordenVerwijderen