
Ik verheug me op dit boek, als je zoals ik schrijver aan het worden bent moet je de markt kennen. Ik ben erachter gekomen dat niet alleen het product goed moet zijn, van minimaal zo groot belang is de mix tussen bekendheid van het product, de verkrijgbaarheid in de boekhandel en zelfs de prijs. Als ik deze factoren in volgorde van belang zou moeten zetten - en dat moet nu want ik dwing mijzelf in mijn blog onverbiddelijk om van mijn denksels echte schrijfsels te maken - dan denk ik dat het hebben van goede recensies op de eerste plek staat en prijs op de laatste. De persoon van de schrijver is waanzinnig belangrijk, zie het succes van de amusante boeken van Mart Smeets, maar dat aspect zie ik als onderdeel van het product. Het is een theorie die u gemakkelijk onderuit kunt halen door mij erop te wijzen dat Kluuns monsterhit KEVBDD geen enkele recensie waar dan ook kreeg en dat Kluun een onbekend, zuipend, vreemdgaand reclamemannetje was (zijn eigen woorden) waar er in Amsterdam wel meer van rondlopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten