donderdag 19 februari 2009

Mijn beslissende kaft

Op de website van NRC kun je terugbladeren in de artikelen die zijn geschreven over schrijvers en de boeken die hun leven veranderden. Het beslissende boek heet die rubriek en dat is als je zoals ik schrijver wil worden interessante kost. Ik loop wat op de zaken vooruit, maar om toekomstige biograven werk te besparen hier alvast mijn beslissende boek: Het zit op de bank en het zapt van Yvonne Kroonenberg. Ik deed het mezelf kado een paar jaar geleden vanwege de titel. Ik herkende mezelf in die titel. Ik was druk druk druk met kinderen en bedrijf en in mijn vrije tijd, inderdaad, zat ik op de bank en ziep. Ik heb mezelf herpakt, sporten in plaats van zitten en schrijven in plaats van zappen. De kaft van het boek was dus eigenlijk mijn beslissende kaft.

Telt dat voor de NRC? Daar hoef ik me geen zorgen over te maken, voorlopig sta ik niet in die rubriek. Maar van zappen en voor de buis hangen ben ik gelukkig af. Bewust tv kijken, dat bestaat. Zappen, het woord alleen al brengt het gevoel van toen terug. Is de verleden tijd van zappen wel ziepen? Wie helpt me hier, als schrijver in wording loop ik even vast. Is het zappen, ziepen, geziept? of zeppen, zepte, gezepen?

2 opmerkingen:

  1. zappen, zapten, gezappen? en succes met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag michiel, wat lief! Goed dat je de cursus van Paul Sebes hebt gevolgd. Dat betekent waarschijnlijk ook dat je talent hebt want hij vertelde mij eens dat hij alleen lesgeeft aan veel belovende mensen. Mij kan het nooit schelen of iemand het al kan of dat hij/zij maar wat aanrommelt. Aan alles valt iets te verbeteren. Wees niet bang om onzin op te kladdderen. Ineens komt de stroom los en dan gaat het beter. Y

    BeantwoordenVerwijderen