vrijdag 4 juni 2010

Niet fucking chic?

Geert, wat is er met je? Mijn inspiratie om over jou te bloggen kwam door je overdreven geirriteerde en gefrustreerde toontje. Ik herkende de doordraverij, het onredelijke zoeken naar superlatieven als anderen het niet met je eens zijn. Dat heb ik ook Geert, ik herkende je omdat ik ook vind dat ik altijd gelijk heb en ik anderen ook nooit meekrijg.

En nu? Multicultitheedrinker Cohen noemt jou als mens een gevaar voor de rechtstaat. Nog maar een paar maanden geleden zou je fulminerend (mooi woord he?) tieren dat hij aanzette tot haat, misschien zou je het woord demoniseren wel gebruiken, durven te gebruiken, om de ochtend erop in de ochtendkranten met een stijve piemel naar de polls te kijken? Toch? Wees eerlijk Geert.

Maar wat lees ik nu Geert? Je vind de uitspraak van Cohen, die je al eens als 'aardige man' betitelde niet chic? Zoals je eerder muiter en zuiper Brinkman niet chic vond? Wat is er aan de hand Geertje van me? Gaan we redelijk lopen doen? Willen we pluchepotentie uitstralen? Zet je nu je masker op of laat je je masker vallen? En dat allemaal om de stem van Henk en Ingrid te winnen?

Geert, hoewel ik heel graag zou meemaken hoe je reageert als je straks met vier man in de kamer wordt gekozen -krijgen we dan de oude Geert weer terug? - zou ik zeggen: remigreer naar Limburg.

2 opmerkingen:

  1. Toen jij nog klein was en ik groot en jij met ons (zwaar irritant) mee wilde spelen, leek je ook altijd al op Calimero. Ah, zeg nog eens "en het is NIET eerlijk, ooooh nee!"...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou Geert dat ook gehad hebben. Het zou een hoop verklaren.

    BeantwoordenVerwijderen