donderdag 10 juni 2010

Cobben wordt Robben - Al Jerreau wort Eljero

Sssst. Misschien vraagt u zich af waarom ik even wat minder blog. Misschien vraagt u zich het niet af, ik vertel het toch. Het zit zo, maar lul er verder met niemand over, ok? Ik kom dus bij die Avis autoverhuur, verzin dat mijn naam Robben is en niet Cobben en sinds dat moment is het erg snel gegaan.

Na mijn aankondiging bij Avis ben ik in een politiebusje gezet dat met loeiende sirenes en begeleid door minimaal twaalf motoragenten naar het spelershotel stoof. Ik begon een beetje spijt te krijgen. Zou ik, bij het uitstappen melden dat ik Cobben heet en geen Robben? Dat durfde ik niet, de Zuidafrikaanse politie heeft een naam hoog te houden. Ik ben weliswaar lelieblank en heb heldere arisch blauwe kijkers, je weet toch maar nooit. Dus hield ik mijn bek.


Ik zit nu, kwart over acht in de ochtend inmiddels, in een kamer in het spelershotel van het Nederlands elftal. De bondscoach heeft gezegd dat er vanuit het hotel niet getwittert of geblogt mag worden, op straffe van reservebank, maar ik weet niet of dat ook voor mij geldt. Iedereen slaapt hier nog denk ik. Hoewel, in de kamer naast mij hoor ik Amsterdamse rap. ‘Scheld maar. Ik woon in de Bijlma’. Dat lijkt me Eljero Elia, die niet het zangtalent van zijn naamgever Al Jarreau heeft. Bovendien woont Eljero niet meer in de Bijlmer, maar allang in een villa in een dure buitenwijk van Hamburg, waar hij bij de plaatselijke SV twee miljoen Euro per jaar verdient met zijn spelletje. 'I am that nigga' rapt hij verder.

Er wordt op de deur geklopt. ‘Arjen. Twee minuten tot training’ hoor ik de stem van Philip Cocu, assistent bondscoach. De receptie heeft blijkbaar de leiding van het elftal geinformeerd dat ik gearriveerd ben. In de kamer naast me stopt de muziek. ‘Hee Robben, is jij er weer jongen?’ hoor ik in onvervalst Bijlmeriaans. Nog twee minuten. Ik verstop me onder het bed en typ mijn blog op mijn ipad (Schiphol, 1500 Euro). Vandaar de typvouten. Ze kloppen nu alweer op mijn deur. Als ze me snappen droppen ze me in mijn nakie in een township met de tekst 'i hate nigga's' op mijn buik geschreven en mijn handen op mijn rug gebonden. Zo zijn die voetballers wel. Dus, ssst.

5 opmerkingen:

  1. Is JPUK op vakantie op zo???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag meer info over dit bovenstaande mystery in het volgende blog, dank u.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JPUK en ik ruzie? Dat zou niet kunnen, wij bloggen slechts naar elkaar en dat doen we altijd heel beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik ben er weer. Wat een gewelding leuk blog, heer Robben. Gaat zo door!

    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen