maandag 21 juni 2010

geintje, moet kunnen.

Ik was al een halve dag op zoek naar een noppenaandraaier toen ik erachter kwam dat noppen tegenwoordig een integraal onderdeel van de voetbalschoen zijn en niet meer aangedraaid hoeven te worden. De terreinknecht, een oude Zuidafrikaan die op Nelson Mandela lijkt, vertelde het me. Ik was dus voor niets aan het zoeken. Zouden ze hier een geintje met me uithalen? Ik liep boos de ruimte in waar van Marwijk en de spelers zaten.
'volgens mij word ik niet serieus genomen' zei ik 'en ik wil er wel even op wijzen dat ik een volwaardig lid van de selectie ben'.

De spelers staakten de tactische mabespreking van de wedstrijd tegen de Jappen en begonnen te lachen.
'Michiel' zei Nigel de Jong, die als sfeermaker te boek staat 'Je hebt gelijk. We waren je een beetje aan het testen. Maar je hebt je goed gehouden, gefeliciteerd. Vandaag hebben we daarom een extra belangrijke klus voor je, als geaccrediteerde speler'

Dus, als u tijdens de training van het Nederlands elftal een, voor zijn leeftijd opmerkelijk goed afgetrainde meneer langs de lijn ziet lopen in een Bavaria jurkje die 'ssst' roept tegen de Vuvuzela blazers, dan ben ik dat!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten