dinsdag 8 juni 2010

Cobben wordt Robben

Het vliegtuig is geairkoot, de aankomsthal is geairkoot en ook de receptie van de autoverhuur is geairkoot. Ik schuif mijn papieren over de balie.
'Airko sir?' vraagt de representant van het verhuurbedrijf.
'yes sir' antwoord ik.
'your name Cobben?' vraagt hij. Ik vraag me af waarom deze zin, die hij dagelijks toch enkele honderden malen zal uitspreken, niet een keer netjes voor hem is uitgeschreven, zodat hij 'Is your name Cobben?' tegen me zou zeggen. De firma Avis spendeert jaarlijks miljoenen aan reclame, zou een simpele memo aan alle baliemedewerkers met de instructie over deze zin niet veel meer effect op hun winstcijfers hebben? Als ik het toch eens voor het zeggen zou hebben in de wereld, wat zouden zaken dan gladjes verlopen. Vooral voor mij dan.
'No sir, my name is Robben, Ar O Bie Bie Ie En'

Een grapje waar ik nog spijt van zou krijgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten