dinsdag 22 juni 2010

'Keep the change' zei ik

Er kwam een muf geurtje in de tenst toen ze het dekentje op de grond uitspreidde. De koffiezwarte dame die eerst haar stripboek dichtsloeg, haar man wegstuurde, mijn tien dollarbiljet aannam en dit in haar enorme decolleté verstopte reikte onder een van haar velen rokken, op zoek naar wisselgeld.
'Keep the change' zei ik. Weliswaar was haar kleding fel van kleur, het maakte allemaal geen frisse indruk.
'You cannot influence the gods by overtipping me' lachte de vrouw 'but you can influence me'
'Just do your thing and get it over with' zei ik. Ergens knaagde toch het gevoel dat ik wederom door Bert van Marwijk en de mannen van het Nederlands Elftal in de maling genomen werd en dat ze nu vanuit hun luxe business class stoelen over mij aan het lachen waren, hoe ik hier bij deze Voodoopriesteres een vloek op het elftal van Kameroen aan het kopen was. Tien dollar en het adres van de priesteres, meer had ik niet gekregen, terwijl ik zo graag mee in het vliegtuig wilde naar Durban, meedoen met het team. Ik had toch niet voor niets zo hard getraind (zie eerdere blogs). Misschien was dat wel mijn bijdrage aan het behalen van de wereldtitel, de functie van elftalgek, de nar waar ze met zijn allen om konden lachen, een gemeenschappelijk pispaaltje. Alles voor het vaderland, ik zou mijn lot dragen.

Nadat de priesteres een paar schelpen op het kleedje had gegooid en de betekenis hiervan aan mij had doorgegeven (we gaan donderdag met drie nul winnen) vroeg ze of ze nog meer voor me kon doen, ik had ten slotte betaald. Uit mijn binnenzak haalde ik een poppetje van een voetballer dat ik vorige week bij de Albert Heijn had gekregen. Het was een voetballertje met oranje shirt met achterop de tekst 'Sneijder'en rugnummer 9. Ik gaf het aan de priesteres.

'Him' zei ik en ik wees op het poppetje 'fucky fucky hole day with beautiful Yolanthe. Me not like, me very jealous'.

Tot mijn grote verbazing haalde ze een speld uit heur haar, trok de broek van het voetballertje omlaag (ik had nog niet eens gezien dat dat kon) en stak de speld door een van de ballen. Op hetzelfde moment trilt mijn mobiel. Een SMS. 'Breaking news, Wesley Sneijder gebleseerd voor duel met Kameroen' stond er op mijn scherm. Ik slikte, terwijl tegelijkertijd Yolanthe de tent binnenkwam op blote voeten, een doek om haar lendenen en een doek om haar borsten, meer droeg ze niet terwijl ze begon met een sensuele buikdans.

2 opmerkingen:

  1. Getverdegetver, dat gratenpakhuis in een lendendoek. Bucket please!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. respect graag, ze heeft het al zo zwaar!!

    BeantwoordenVerwijderen