woensdag 12 januari 2011

Wat is er leuk aan fietsen?

Behalve bloggen, mailtjes naar mijn personeel sturen dat ze door moeten werken, mijn gezin lastig vallen en met de hond wandelen, houd ik me bezig met fietsen. U vraagt zich af waarom en dat doe ik zelf ook. Waarom ga ik op zondagochtend, notenbenen de enige ochtend waarop ik met toestemming van mijn omgeving uit mag slapen, bij 1 graad boven nul op een fiets zitten, vier uur lang door de bagger en de smeltende sneeuw achter mannen aanfietsen die veel harder kunnen om bij drie graden boven nul weer thuis te komen.
'Het lekkerste moment van de fietsochtend is je fiets weer in de garage zetten, die modder van het gezicht afdouchen, de hele zondagmiddag naar de 10 km schaatsen kijken en daar dan een beetje bij in slaap vallen' zei een fietsmaat, toch een ontwikkeld man met vele interesses.
'Dat kan je toch ook doen zonder eerst te fietsen?' hield ik hem voor.
'Jij denkt teveel na' zei hij.

Ik denk dat hij gelijk heeft. Ik fiets gewoon, vind het zwaar maar leuk. Waarom? Geen idee.
Bijgaand een plaatje van de trip van afgelopen zondag. Als je erop klikt zie je nog meer info, waaronder mijn hartslag. Niet schrikken, ik vind het leuk. Echt heel leuk. Echt waar. Echt.

4 opmerkingen:

  1. Die 177 hartslag, tja, als je dat leuk vindt, vooral doen. Maar wat heb je dat uur gedaan dat je stilstond??? Dààr maak IK me nou zorgen over, weet je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk he, op je ouwe dag, grafiekje lezen? De koffiepauze duurt bij ons 20 munuten. Wij nemen dan wel appelgebak, maar echter hoewel geen slagroom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Michiel Cobben is een oplichter.
    Hij stond niet 20 minuten stil voor koffiepauze, zoals hij zelf zegt, maar gedurende 45 minuten en 56 seconden heeft hij zich voortbewogen met een constante snelheid van 14,4 km/u tot langzaam teruglopend 13,6 km/u. En op deze manier, zonder fysieke prestatie (kijk naar zijn hartslag in die periode) een deel van het zogenaamd gefietste parcours afgelegd.
    Dit kan maar op één manier zijn gebeurd: Michiel Cobben heeft zijn fiets achterop een passerende boerenkar geslingerd en heeft 45 minuten en 56 seconden op de hooibalen gepit!
    Tricheur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarde anoniem,
    een kenmerk van je hartslag is dat hij langzaam klimt en daalt, afhankelijk van je conditie, het was dus 20 min.
    Bovendien rijden in het bos geen boerenkarren en al helemaal niet op zondag!
    fiets eens mee, dan weet je de waarheid!

    BeantwoordenVerwijderen