woensdag 26 januari 2011

Dromen gaan toch over de toekomst?

... wat valt u op aan miljardair Zuckerberg van Facebook? Een donslipje, hij hoeft zich nog niet te scheren...

Ik slaap de laatste tijd slecht. Ik heb geen last van boze dromen, noch van slaapgebrek of andere ongemakken, maar ik lijd wel aan 'pas-encore-vu's'. Deze lijken op 'deja-vu's' met dit verschil dat je bij de laatste zeker weet dat je iets al eerder meegemaakt, gezien of gevoeld hebt, terwijl je bij een 'pas-encore-vu' ervan overtuigd bent dat dit een unieke eerste keer is. Ik ben weer te vaag en geef twee voorbeelden:

- In mijn studententijd hield ik mijn huisgenoten voor dat het een goed idee zou zijn om allemaal kleine camera'tjes in huis op te hangen en de beelden uit te zenden op een TV kanaal. Mijn huisgenoten verklaarden me voor gek, wie zou er interesse hebben in de katers en kalverliefdes van een stelletje kutstudenten? Toen Big Brother werd bedacht en John de Mol miljardair werd was ik te laat, ik had mijn 'pas-encore-vu' moeten omzetten in actie.
- Toen internet opkwam zei ik tegen mijn e-broertje dat al die websites niets dan brochures op beeldschermen waren en e-mail was electronische post. Het zou pas leuk worden als iedere wereldburger een eigen site had, waarop staat wat hij die dag eet, werkt en met welke andere website-eigenaren hij bevriend is of zaken doet. Facebook, Linked In, Twitter, ik had ze allemaal als 'pas-encore-vue's' en ik had ze moeten omzetten in actie's.

Achteraf is het makkelijk kletsen, zo zult u zeggen. En terecht, ik kan wel zoveel beweren. Maar de afgelopen tijd heb ik weer een aantal 'pas-encore-vue's'. Hele concrete ditmaal en nu ga ik ook echt actie ondernemen. U hoort binnenkort hoe u kan voorintekenen op de IPO! Maar eerst even bijslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten