dinsdag 1 februari 2011

De Meteropnemer (deel 1)

'Môge Meneer, de meteropnemer'.
'De meteropnemer?' vraag ik. Ik doe alles per internet, bankzaken, ziektezaken, kinderbijslagzaken, bijzondere zaken en zeker mijn gas-,water- en lichtzaken. Wat doet die man hier, net terwijl ik het koffiezetapparaat aan het ontkalken ben? (Ja, de business is nog steeds slow.)
'Ja meneer, de meteropnemer. Ik kom bij u langs, loop de kelder in, schrijf wat nummers op een briefje, hoef geen koffie, u tekent een formulier en vervolgens ga ik naar de buren en vervolg mijn saaie werk. De meteropnemer, met vier essen en twee erren. De meteropnemer, duss...'
'dus wat?' zeg ik 'ik heb mijn meterstanden doorgegeven via Internet. Een balpen komt hier ook niet in huis, al mijn gezinsleden hebben een eigen laptop, wij doen mee aan een experiment genaamd paperless home, duss...'
'kiekeboe meneer, ik fotografeer uw meters, de App leest het getal en bepaalt uw nutsverbruik, de factuur zit over een minuut in uw mailbox, duss...'
'ik heb geen mail, teveel SPAM, ik communiceer per Twitter, duss...'
'ok, meneer, in dat geval laat ik u gaan. Maar volgend jaar sta ik hier weer, duss...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten