woensdag 17 november 2010

Adviesaanvraag

Het betreft een adviesaanvraag die slechts beantwoord kan worden door hondenbezitters in het Gooi of uit een andere nette buurt.

De situatie: Je loopt met je hond een stukje rond. De hond poept en je pakt je meegenomen plastic zakje, stopt je hand erin en raapt de drol op. Vervolgens vouw je het plastic zakje binnenstebuiten om de drol. Je krijgt er zelfs enige handigheid in. De drol voelt aangenaam warm door het zakje heen en stinkt niet. Tot zover geen probleem en geen behoefte aan advies.

Maar dan, het volle zakje. Optie 1 is om het zakje dicht te knopen en in je jaszak te stoppen. Optie 2 is om met het zakje in je hand door te lopen. Aan beide opties zitten voor- en nadelen. Met een zakje poep in je jaszak loop je niet lekker over de hei. De poep koelt af en verandert in ijskoude modder en het zakje is dan wel verkocht als water- en luchtdicht, maar hoe lang geldt zo'n claim? Maar een zakje met poep in je hand houden is dat een fijne optie? De Marlboro man had een hond die naast hem lag als hij, na een dag lang stevig doorcowboyen, een sigaret aanstak met een gloeiend kooltje uit zijn kampvuur. Liep hij ook rond met een boterhamzakje bruine klei? Ik ben bang dat ik mijn lachen niet kan inhouden als ik met een buurtgenoot klets over onze honden en we allebei een zakje hondenpoep in plastic meezeulen, bungelend tussen de vingers. En als je hond al aan het begin van de wandeling poept (wat ik altijd adviseer) dan neem je die poep lang mee. Straks in de winter bevriest een drol en hou je een koude steen in je hand. Stel je stopt die koude harde knikkers in je zak en je vergeet het op te ruimen als je je jas lekker te drogen hangt bij de kachel?

Graag een gedegen, grondig advies. Optie 1 of Optie 2? Of vergeet ik een optie, zoals de Doody Dangler, iemand daar ervaring mee?

5 opmerkingen:

  1. Optie 2. Het is van groot belang de uitwerpselen niet in eigen kleding te steken. Een ongeluk ligt snel op de loer. Met dit koude weer is het dampende zakje prettig warm in hand en naar mate de hond groeit dus alleen maar meer. De Doody Dangler lijkt me ook geweldig. Zou er meteen 100 bestellen, leuk voor in het Kerstpakket of weggevertje op je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedenk net de beste en netste oplossing. De Barbette in de tuin van verkeerswethouder B. laten poepen. Ook uitgelezen locatie voor het begraven van botten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ik niets mag zeggen, want ik woon niet in een nette buurt. Dus. Jammer...zucht...heb zoveel te zeggen hierover...zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begrijp ik het goed, als je de hond uitlaat op de hei, laat je hem in een zakje poepen? Staan er naast die bankjes op de hei geen prullebakken? Hebben ze voor barbies die zakjes ook in het roze?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem,
    Waar woont die man? En heeft u nog meer vijanden? Ik heb nl heel veel poep, in of niet in zakjes.
    Birgit,
    sinds wanneer bemoei jij je niet met zaken die je niet aangaan? En hoezo geen nette buurt?
    Erik,
    Op de hei mag vrijelijk gepoept, echter buiten de paden, in woonbuurten moet het opgeruimd. Ik vrees dat roze zakjes inderdaad bestaan. Ik zal er een paar voor je kopen.

    BeantwoordenVerwijderen