vrijdag 7 september 2012

K-everything

Mijn laatste blog verscheen 24 juni, maar heeft aan actualiteit niets ingeboet. Zo lees ik hieronder dat ik 'aan de bak' moet en moet stoppen met dromen. Alsof het vorige week is geschreven.

Een mens is pas gelukkig als zijn karakter en zijn gedrag overeenstemmen, zo schreef ooit een filosoof. Geen idee of die laatste bewering waar is, geen idee welke filosoof dat dan gezegd zou moeten hebben en of het onderwerp 'gelukkig zijn' zich op terrein van de filosofie danwel dat van de psychologie bevind, maar kwa zinsdeel bekt het lekker.

Geen tijd voor het tegenwoordig zo populaire fact checking, aan de bak dus en wel nu. Ik loop het uitzendbureau binnen: onderaan beginnen, nederigheid, nergens te goed voor. Men zoekt een customer service representative, maar ik vrees dat het mij aan de benodigde zakelijke representativiteit ontbreekt. Een meisje met een paardenstaart en een apestrak gebit spreekt mij aan. 'Speciaal voor seniors hebben we een aparte site met instroomjobs' meldt ze.
'Seniors'  roep ik en ik zet een stap in haar richting. 'Zet mij maar naakt in je badkamer terwijl je onder de douche staat, dan heb je iets om je handdoek aan op te hangen!'

'Neem me niet kwalijk hoor' zegt ze 'en wat voor carrierepositie zou bij u, sorry bij jouw karakter en talenten passen?'

Ik denk even na, inspecteer de kaartjes in de vitrine en zeg 'Dichter, doe mij maar dichter. Kan dat?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten